ריצוף אבן חיצוני ופנימי – אסתטיקה של בית ישראלי

ריצוף וחיפוי לובי בהרצליה פיתוח - שיש רפאל

כמעט כל שיפוץ או שינוי פנימי או חיצוני בבית כרוך בריצוף. הסיבה לכך פשוטה – החלפת צנרת בבית דורשת הסרת המרצפות לכל אורך המסלול של הצינורות בבית ובסיום פעולת ההחלפה או התיקון מתעורר צורך דחוף לרצף מחדש.

במרבית המקרים לא ניתן למצוא מרצפות בצורה, במרקם או בצבע דומה לזה של המרצפות בשאר החדרים בבית או לכל הפחות בסביבה הקרובה. על מנת ליצור את האחידות ולא לכער את הבית יש צורך לרצף מחדש לכל הפחות חלק מהבית.

ריצוף אבן חיצוני

בבתים צמודי קרקע או בבתים משותפים ישנם שטחים מרוצפים המשמשים לנוחותם של כל תושבי הבית. בבתים צמודי קרקע יהיה השטח המרוצף ברוב המקרים קרוב לבית או צמוד אליו וישמש למטרות שונות הכוללות הצבת חבלי כביסה או הצבת ריהוט גינה שישמש את הדיירים בערבי קיץ נפלאים להתרגעות והתרעננות.

השוני העיקרי בדרישות בין ריצוף פנימי בבית לריצוף החיצוני נוגע לאיכות המרצפות והעמידות שלהן בתנאי מזג אוויר משתנים. ריצוף חוץ אמור להחזיק מעמד תקופה ארוכה בחום הלוהט של הקיץ הישראלי או בלחות הגבוהה בימות החורף שעשויים להיות גשומים מאד. מרצפות לא איכותיות נסדקות ומאפשרות למים לחדור תחתן וכך לגרום להתפרקות הריצוף, פשוטו כמשמעו. ריצוף איכותי נשמר לאורך שנים ומשרת היטב את הדיירים.

ישנו מגוון סוגים של אבן לריצוף חוץ ופנים, המגיעים במגוון מרקמים, צורות וצבעים. המגוון רחב ומאפשר לכל אחד למצוא את הריצוף המועדף עליו.

ריצוף אבן פנימי

ריצוף אבן פנימי משרת את דיירי הבית במשך כל ימות השנה והוא חייב לעמוד בדרישות ובעיקר להיות לטעמם של הדיירים. אף שהוא עדין יותר, גם ריצוף פנימי חייב להחזיק מעמד תקופות ארוכות שכן החלפת ריצוף, בין אם היא מתבצעת מרצון או מהכרח, היא בעייתית ויוצרת אי נוחות אדירה. שיטות ריצוף חדשניות מאפשרות ריצוף הבית בלא צורך בהסרת הריצוף הקיים, תוך ביצוע הדבקת הריצוף החדש על גבי הקיים.

ביצוע העבודה המקצועית

כל מי שמבין ולו מעט בבנייה ושיפוצים יודע כי עבודת ריצוף אבן חיצוני ופנימי היא העבודה המקצועית ביותר בתחום. קשה מאד להשיג רצפים טובים המסוגלים לבצע עבודה איכותית ועם זאת – ביצוע ריצוף על ידי מי שאיננו בעל מקצוע ואיננו מבין בתחום עלול להסתיים בכי רע, בבזבוז זמן וחומר ובצורך לבצע את כל עבודת ההכנה והריצוף מההתחלה.

בכדי שעבודת השיפוצים תבוצע בהצלחה מומלץ תמיד לפנות לבעלי מקצוע מנוסים שיש להם המלצות, ניסיון בתחום, ואלו שיבצעו את השיפוצים תוך התייעצות עם בעלי הבית ויעמדו בדרישות ובציפיות שלהם.

 

להזמנת אבן או שיש
לפרוייקט בנייה

התקשרו 04-652-3911
או השאירו פרטים ונחזור אליכם