אבן טרוורטין

 

ריצוף  עם אבן טרוורטין

אבן טרוורטין (טרברטין) זהו בעצם סוג של שיש איכותי, אשר משמש הן לחיפוי מבנים והן לריצוף. יחודה של אבן או שיש הטרוורטין, הינו בחורים הרבים שיש על המעטפת של האבן. חורים אלו נוצרו על פני תקופה של מאות שנים, על ידי זרימת מים דרך האבן. בעת הכנת האבן לריצוף או לחיפוי, מבצעים מילוי של דבק שיש בחורים וליטוש של השיש. האבן משרה אוירה כפרית, המתאימה הן לריצוף פנים והן לריצוף חוץ וכן לחיפוי קירות ומבנים.

אבני טרוורטין לריצוף חוץ או פנים

תחום הריצוף, ולא צריך להיות מעצב פנים או חוץ על מנת לדעת זאת, הוא תחום רחב בכל קנה מידה. תחום זה, בדומה לעולם העיצוב בכללותו, כולל בתוכו אופנות, מגמות וטרנדים משמעותיים, המשתנים חדשות לבקרים. בהקשר הזה, חשוב לציין שכבר שנים רבות שאבן טרוורטין היא אחת הבחירות הפופולאריות ביותר לריצוף, וזאת עקב שורה ארוכה של יתרונות. הנה כל מה שחשוב לדעת עליה.

על אבן טרוורטין

אבן טרוורטין, ברמת ההגדרה המאד בסיסית, היא סלע אשר היווצרותו נעשית ממשקעים יבשתיים, בעיקר בסביבות מקורות מים. מבחינה טכנית, ההיווצרות נעשית מהתמוססות מינרלים ומשקעים אחרים במים, ולאחר מכן שקיעה של סידן פחמתי והצטברות שלו. הסלע משתייך למשפחת סלעי הגיר.

אז למה לבחור אבן טרוורטין לריצוף?

כשמתבוננים על המאפיינים הפיזיים של אבן הטרוורטין, ניתן להבין מדוע היא הפכה כה מרכזית בתחום הריצוף כיום. ראשית, היא מאופיינת במרקם ייחודי, הכולל בתוכו חורים וגידים למכביר – פועל יוצא של הקרבה של האבן למקורות המים, והמפגש שלה עם מים זורמים. מעלה אסתטית חשובה אחרת של שיש טרוורטין וריצוף אבנים כמכלול, נוגעת לאווירה הקלאסית, יש שיגידו גם נוסטלגית, הנוצרת דרך בחירה בה כפיתרון ריצוף, בעיקר ריצוף חיצוני של כניסות לבתים או משטחי אבן בכניסה למוזיאונים ומקומות ציבוריים.. כמו כן, האבן נחשבת לעמידה במיוחד ומחזיקה מעמד היטב שנים על גבי שנים.

שיש טרוורטין לחיפוי ולריצוף חיצוני

אפשר למצוא לאבן הטרוורטין שורה ארוכה של שימושים – עוד מהימים בהם היא שימשה, ברומא העתיקה, לבניית הקולוסיאום. באמצעות האבן ניתן לא רק לרצף מבנים, חצרות או גינות, אלא גם לחפות קירות או לבנות מדרגות.

חשוב לשים לב שבניגוד לאבנים אחרות, התנאים הבסיסיים בהם נוצרת אבן הטרוורטין מאפשרים לרצף באמצעותה גם חדרי אמבטיה, המאופיינים במידה לא מבוטלת של רטיבות: יחד עם כך, כאשר עושים זאת יש להקפיד על תחזוקת הריצוף באמצעות סילר, שימנע הצטברות כתמים על גביו. אפשרות עיצובית מעניינת אחרת היא להשתמש באבן כפיתרון גימור לחלונות ולפריטים חיוניים אחרים בבית.

להזמנת אבן או שיש
לפרוייקט בנייה

התקשרו 04-652-3911
או השאירו פרטים ונחזור אליכם