אבן לריצוף חיצוני


יתרונות אבן טבעית לריצוף חוץ

סוגי האבנים וכיצד לבחור את סוג האבן הנכון.

ריצוף חוץ עם אבן טבעית משדרג את החצר ותורם רבות לעיצוב הבית והגינה. יש בשוק מגוון רחב של אבנים לריצוף חוץ, ביניהם אבנים מתועשות ואבנים טבעיות מסוגים שונים. יופייה של אבן לריצוף חיצוני משתבח עם השנים והיא מקבלת גוון עמוק ועתיק מרהיב וייחודי כתוצאה מהתחמצנות המינרלים באבן. בין האבנים הפופולאריות לריצוף חוץ ניתן למנות את אבן הבזלת הידועה בגווני שחור ובמרקמים עשירים וייחודיים, צפחה, טרוורטין, אבן חלילה ועוד. עם זאת, בבחירת אבן טבעית או מתועשת לריצוף חוץ יש להתחשב בעיבוד שהאבן עברה על מנת להתאים את הריצוף לתנאי האקלים בארץ.

אבן לריצוף חוץכיצד לבחור אבן לריצוף חיצוני?

אבני ריצוף לגינה ולחצר נבדלות זו מזו בפרמטרים רבים כמו קשיות האבן, גוונים, מרקם, גודל, עובי ומחיר. כאשר מעוניינים לרצף חניה של הבית חשוב להכין תשתית מתאימה ולרוב נהוג לצקת בטון ועליו לרצף באמצעות אבן טבעית עמידה וקשיחה אך בחצר ניתן להכין תשתית פשוטה יותר ועליה להניח את האבנים על מנת ליצור את המשטח הרצוי. כמו כן, יש להתחשב במרקם אבן הריצוף כיוון שיש אבנים חלקות עליהן עלולים להחליק לאחר גשם או השקיית הגינה, בעוד שיש אבנים בעלי חריצים ומרקם מחוספס הנחשבות לבטוחות יותר.

לרוב נהוג לרצף את החצר עם אבנים שעברו עיבוד כמו התזת חול, כיבוס או הברשה. עיבוד האבן נועד ליצור מרקם גבשושי לריצוף על מנת להימנע מהחלקות, נקודה חשובה לסביבה רטובה, לדוגמה ריצוף אבן מסביב לבריכה או ריצוף בגינת נוי אותה יש להשקות.

עיצוב מרהיב ביופיו

כאמור, אבן ריצוף חיצוני נועדה ליצירת משטחים או שבילים בחצר הבית והיא מעניקה מראה יוקרתי אך טבעי. החצר היא חלק בלתי נפרד מהבית לכן חשוב לבחור אבנים לריצוף המתאימות לעיצוב של המבנה ובהתאמה לעיצוב הגינה והטעם האישי המועדף.

להזמנת אבן או שיש
לפרוייקט בנייה

התקשרו 04-652-3911
או השאירו פרטים ונחזור אליכם